Katerina Pitzner nægtede i årevis: Sådan blev 'Diamantfamilien' til

Tre års betænkningstid og masser af afvisninger skulle der til, før diamantdronningen følte et pludseligt behov.

Lige for tiden kan den syvende sæson af 'Diamantfamilien' ses på TV 2 Echo.

Her får seerne et særligt indblik i Pitzner-familiens hverdag på godt og ondt. Men faktisk måtte produktionsselskaber bejle til familiens overhoved, Katerina Pitzner, i årevis, før hun til sidst - stadig fyldt af betænkeligheder - gik med til at have et tv-hold i nakken.

Det afslører diamantdronningen, der gæster Christians Fuhlensdorffs podcast 'Hva så?!'

LÆS OGSÅ: Andreas Odbjerg advarer: Det er fusk

Efter, at hun havde haft sine tre døtre, Thalia, Elvira og Ophelia, med i et afsnit af 'Købmænd på første klasse', blev hun kontaktet af flere produktionsselskaber.

- Hold da kæft, hvor var de stressende at lave tv med. For jeg ville jo gerne optræde seriøst, og de var jo som løse missiler, og det var der jo nogen, der kunne se var en sjov dynamik, fortæller hun og tilføjer:

- Vi blev approched af to forskellige produktionsselskaber til to forskellige kanaler og spurgt, om vi ville det. På det tidspunkt sagde jeg "Under ingen omstændigheder".

Først og fremmest mente Katerina nemlig, at døtre var for unge til at skulle begå sig på skærmen.

- Og for det andet kunne jeg slet ikke se, hvad det skulle gøre for min forretning, og selvfølgelig var jeg hunderæd for, hvordan det skulle blive portrætteret. Så det var en blank afvisning, fortæller hun.

LÆS OGSÅ: Christian Degn fik royalt besøg: Så bliver det ikke større

Ikke bare benhård

Tre år - og flere afvisninger - senere tonede familien alligevel frem på skærmen i 2018.

På daværende tidspunkt var døtrene blevet ældre og havde ifølge Katerina mere fodfæste - og det var en af årsagerne til, at det hårdnakkede nej blev til et ja.

- Det, sammenblandet med, at jeg var nået til et punkt i min personlige rejse, hvor jeg var lidt træt af at være hende den iskolde forretningskvinde, jeg ofte blev portrætteret som, fortæller Katerina og fortsætter:

LÆS OGSÅ: Landmand chokerer: TV 2 program kostede ham 70.000 kroner

- Jeg havde et voksende behov for at være mere autentisk og tillade mig at være mig. Jeg følte, jeg havde en palette med fem farver og kun viste to. Jeg havde brug for at føle mig mere hel. Jeg er også en fuck-up og tumler også i livet, jeg er ikke bare en succesfuld forretningskvinde.

Katerina ville altså vise en anden side af sig selv og gøre seerne opmærksomme på, at hun da også har sine kvaler trods sin velhavende status. Af samme årsag var det også et krav, at produktionen skulle være ægte og vise et autentisk billede af familien.