Dronningen redder Prins Nikolai: Nej til nøgenbilleder

Prinsen måtte stå op for sig selv, og han fik hjælp af sin kære farmor.

Hvis den legendariske instruktør Peter Greenaway havde fået sin vilje, var prins Nikolai splitternøgen i en ny reklamekampagne for Raffles Hotels & Resorts. Under optagelserne i Singapore for et par måneder siden bad Greenaway, 79, der er kendt for filmen 'Kokken, tyven, hans kone og hendes elsker', Nikolai om at smide tøjet til en badescene.

LÆS OGSÅ: Mystik om kronprinsesse Marys sæbeøje

Den 22-årige prins var angiveligt hverken chokeret eller overrasket over forslaget, men fik talt sig ud af det ved at påpege, at hans farmor nok ikke ville blive stolt. Og der kender prins Nikolai nok dronning Margrethe bedre end så mange andre. I stedet for at stryge scenen tog Nikolai en silkepyjamas fra Prada på og gik – med en telefon i hånden – under bruseren til instruktørens store tilfredshed.

Artiklen forsætter under videoen.

LÆS OGSÅ: Tvillingernes søde gestus: Vincent og Josephine hyldede Mary

– Jeg synes, det er vigtigt at omfavne traditioner og samtidig puste nyt liv og energi i institutionerne. Som en del af den yngre generation er jeg begejstret for at arbejde med et brand som Raffles, der har så årelange traditioner, samtidig med at jeg bringer mit eget perspektiv til det, fortæller prins Nikolai, der nød turen til Asien for at lave opgaven med andre adelige og kongelige.

– Jeg elsker at rejse i Sydøstasien, hvor jeg selv har rødder. Folk er så imødekommende, og jeg elsker kulturen. Gennem årene har jeg ofte rejst til Hong Kong, hvor min mor er født. Det var meget meningsfuldt for mig at arbejde på 'Hotel Royalty Since 1887'-kampagnen i Singapore, lyder det fra prins Nikolai.

LÆS OGSÅ: SE BILLEDERNE: Mary i sit livs form