Camilla (Foto: Sbstv)

'De unge mødre' slår alle realityprogrammer

Ingen af de nye realityprogrammer er nær så populære som ’De unge mødre’.

TV-skærmene boomer af dansk reality, men selvom de danske betalingskanaler forsøger sig med mange nye, spændende tiltag indenfor genren, så er det stadig den klassiske reportage-serie ’De unge mødre’, der løber med sejren uge efter uge.

Seertallene taler nemlig for sig selv. Med hele 167.000 seere er sidste uges afsnit af 'De unge mødre', som sendes tirsdag kl. 21.00, ikke alene ugens mest sete program på Kanal4. Det slår også alle de andre programmer på henholdsvis TV3 og Kanal5.

LÆS OGSÅ: Varm velkomst til ‘De unge mødre’

Der er altså ingen af de nye realitysatsninger, der indtil videre kan hamle op med ’De unge mødre’, som er det ældste af efterårets realityprogrammer.

Camilla Framnes: Derfor er 'De unge mødre' et hit

At seerne elsker ’De unge mødre’ er også noget, som mødrene i serien oplever. Camilla Framnes, som man kan se denne uges afsnit er en af de mødre, der har været med i serien i længst tid. Og selvom seerne har kunnet følge hendes op- og nedture i mange år, så mødes hun af positive bemærkninger og ros fra seerne.

Hun tror på, at serien stadig ses af så mange, fordi den skildrer en hverdag, som folk kan sætte sig ind i på godt og på ondt.

-    Serien viser en hverdag, som de fleste mennesker kan relatere til, og folk kan forstå hverdagens udfordringer som økonomi og uddannelse. Det er forskellige mennesketyper og forskellige miljøer, man kommer fra, men det viser, hvordan man klarer opgaven som mor på trods af, at man er blevet det i en ung alder.

Camilla Framnes mener, at hvad end seerne er folk med eller uden børn, så er det en serie, som folk kan relatere til, og det er årsagen til dens popularitet efter så mange år.

LÆS OGSÅ: Søs: Et fejltrin og man er dømt ude

Gustav og Linse indtager andenpladsen

Hvis man endelig skal tale om konkurrence, så er det et af TV3s nye programmer, der kommer tættest på ’De unge mødre’. 140.000 danskere så med, da Gustav og Linse i sidste uge var på udebane. Lige i hælene kommer et andet TV3 program, som bringer sommeren ind i efteråret. Med 139.000 seere er ’Sommer i Sunny Beach’ nemlig ugens tredjeplads.

I den anden ende af skalaen finder man et andet klassisk Kanal4 program. Kun 71.000 fulgte med i ugens afsnit af ’Singleliv’.

LÆS OGSÅ: Natacha Nikita: Jeg er rasende

Bunden af ugens reality-hitliste byder desuden på lidt af en overraskelse. Sæsonpremieren på ’Fristet’ blev til trods for massiv debat og mange reklamer ikke den store succes. Premieren blev set af 99.000, mens ugens gennemsnitlige seertal lå på 94.000, hvilket er på niveau med ’Mig og min mor’.

Følg med på vores Facebook-side, så du hele tiden er opdateret med nyheder fra diverse reality-programmer og kendisser.