Arrangøren jubler: Guldtuben var en kæmpe succes
YouTube Awarden hyldede de selvgjorte stjerner, og arrangementet skuffede ikke bagmændene.
Den 1. august hyldede Splay de personer, som har gjort sig bemærket på YouTube, da den første YouTube Award, Guldtuben, blev afholdt. Awarden, der fandt sted på Bremen Teater, blev streamet til seerne via YouTube, og målet var at kunne konkurrere med de danske tv-kanaler.
Det mål blev nået, skriver Splay i en pressemeddelelse. Med 26.000 seere blev Guldtuben nemlig den 10. største tv-kanal og satte dermed kanaler som TV3 og TV2 Zulu til vægs.
- Livestreams som Guldtuben er et forholdsvis nyt greb, og vores målgruppe er ikke vant til at skulle sidde klar ved skærmen lørdag aften. Derudover har man med livestreams ikke seere, der, som på tv, er blevet hængende fra sidste program. Derfor skal der en enestående marketingsindsats til for at drive så mange seere ind samtidig til et helt nyt koncept, siger Adrian Langer fra Splay.
LÆS OGSÅ: Divaen hitter på YouTube
Fangede de unge
Det var især de unge seere, som Guldtuben formåede at holde hjemme lørdag aften. 67 procent af seerne af Guldtuben var i alderen 13 til 24 år, og det glæder Adrian Langer:
- Vi er så stolte over resultatet. Det viser med klarhed, hvilken revolution, der lige nu er ved at ske, hvor de selvgjorte stjerner løber med opmærksomheden. Vi havde håbet og forventet, at arrangementet ville trække opmærksomhed, men den hype, der mødte os på den røde løber, med så mange fans, var ekstrem.
Siden 1. august er Guldtuben blevet set af mere end 260.000 seere, der sammenlagt har givet mere end 40.000 kommentarer.
Du kan se billeder fra Guldtuben her.
LÆS OGSÅ: Her er de nominerede til YouTube Award Show 2015
Følg med på vores Facebook-side og vores Instagram, så du hele tiden er opdateret med nyheder fra diverse reality-programmer og kendisser