10 ting du ikke vidste om 'Paradise'

Få et eksklusivt indblik i alt det, der foregår uden for kameraernes rækkevidde.

Hvordan er det lige, det hele foregår, når kameraerne ikke kigger med? Og hvordan er det egentlig at bo på det luksuriøse hotel i Mexico?

Realityportalen har snakket med både deltagere fra det nye 'Paradise' og det gamle 'Paradise Hotel'. Vi giver dig her 10 ting, du nok ikke vidste i forvejen - og hvad forskellene er på de forskellige sæsoner og hoteller.

LÆS OGSÅ: Afsløring: Nicklaes var utro med 'Paradise'-babe

Intet varmt vand på solo

Godt nok er solo kendt som det værelse, man for alt i verden ikke vil ende på. Men det er ikke kun det lille rum, hængekøjen og den manglende dør til toilettet, der gør værelset til alt andet end luksus.

- Der var ikke varmt vand på solo, fortæller Titania i afsnit 6 af 'Realityhjørnet', som du også kan se her i artiklen.

LÆS OGSÅ: Ude af 'Paradise': Min egen skyld

Men den kolde fornøjelse på solo er faktisk en stor opgradering fra det gamle 'Paradise Hotel'.

- Det var kun solo og bungalows, der havde varmt vand. Jeg vågnede op og skulle tage kolde bade. Det var ikke så luksuriøst alligevel, tilføjer Sinan, der deltog i sæson 17 af 'Paradise Hotel'.

LÆS OGSÅ: Tidligere reality-stjerne med i nyt TV 2-program

Man må ikke have grønt på

Når deltagerne er i sync, det vil sige bliver interviewet enkeltvis, så foregår det foran en green screen. Den ensfarvede baggrund gør det nemlig muligt senere hen at erstatte den med hvilket som helst andet baggrundsmotiv. Derfor får deltagerne at vide allerede inden de rejser til Mexico, at de ikke må tage grønt tøj med.

Det var dog et problem for Anders i årets 'Paradise', da hans hår er grønt.

- Jeg blev spurgt til min anden casting, om der var mulighed for at farve mit hår en anden farve end, for grøn hvis de brugte en greenscreen på mig, ville det ligne, jeg var skaldet. Jeg svarede, at det kommer ikke til at ske, da det grønne hår er blevet et kæmpe varemærke for mig, forklarer Anders til Realityportalen.

LÆS OGSÅ: Realitystjerne ringede 112: Troede, jeg skulle dø

Derfor er der i årets 'Paradise' som noget helt nyt en blue screen, speciallavet til Anders.

- De havde malet et kæmpe stykke lærred ud af træ i en blå farve. Den blev så rykket frem og tilbage for hver gang, jeg skulle i sync. Og den kæmpe træplade var sygt tung - stakkels produktion, lyder det fra Anders.

LÆS OGSÅ: 'Paradise'-babe og tv-dommer blev veninder gennem mandeblad

Masser af musik

Selvom det gamle 'Paradise Hotel' bød på lidt mere alkohol, end der er på det nye 'Paradise', så haltede det gamle hotel efter på musikken. Mange deltagere har gennem sæsonerne fortalt, at det er meget lidt musik, der bliver spillet, mens paradisoerne fester. Grunden har været, at mennesker, der interagerer med hinanden, er bedre tv end folk, der danser i timevis.

Men på det nye 'Paradise' bliver der skruet ned for alkoholen og op for musikken.

- Vi fik at vide, at så længe, vi danser, så spiller de musik. Den aften, vi dansede længst, dansede vi i en time, hvor vi bare fyrede den af. Så satte vi os hen og havde en pause og hyggede os, og så dansede vi videre, da der kom musik en gang til, fortæller Sejr i afsnit 4 af Realityhjørnet og fortsætter:

- Vi måtte godt synge med, men vi måtte ikke snakke noget taktisk, mens der var musik. Vi måtte ikke stå og snakke sammen i krogene, for der kunne de ikke optage lyden.

LÆS OGSÅ: Gustav Salinas i tv-comeback

At der er så meget musik på det nye 'Paradise' overrasker Peter Birch, der deltog i sæson 6 af 'Paradise Hotel'.

- Vi fik tre numre, og det var det, fortæller Ulven Peter.

Her bor man, inden man kommer ind

Oplevelsen på 'Paradise' starter længe før, at deltagerne rent faktisk bliver lukket ind på hotellet.

- Jeg var der i to uger, før vi begyndte at optage. Jeg var den første, der kom ned til Mexico. Jeg kom ned til den dejligste Airbnb hos en 60-årig mand, som var virkelig sej. Så tog han bare lige 200 armbøjninger hver morgen og tog ned og surfede i tre timer, fortæller Sejr.

LÆS OGSÅ: 'Realityhjørnet' SPECIAL: Den hårde virkelighed som reality-stjerne

Det var dog ikke alle deltagerne, der var lige heldige.

- Jeg var også virkelig heldig med der, hvor jeg boede. Jeg hørte, at de andre boede på et lille lukket hotelværelse og ikke måtte gå uden for hotellet og sådan, fortæller han og fortsætter:

- Jeg boede ude i en lille landsby, som lå langt væk fra alting, at jeg ikke havde noget signal på den telefon, jeg havde. Så jeg kunne ikke kontakte produktionen, og derfor sagde de til mig, at de ikke kunne holde mig derinde, for hvis der skete noget, så skulle jeg have lov til at gå ud. Så jeg fik faktisk lov til at bevæge mig helt frit rundt i landsbyen. Hver dag gik jeg ned til stranden, der lå et par kilometer væk.

LÆS OGSÅ: CHOK: Trækker sig på grund af depression

Deltagerne i årets sæson fløj alle med en halv dags mellemrum, så ingen fik lov at møde hinanden. Men sådan var det ikke, da Peter var med.

- Det var meget anderledes med os. Vi mødtes fem drenge i lufthavnen klokken 5 om morgenen. Så sagde tilrettelæggeren, at vi ikke måtte snakke sammen. Det var svært, for det havde vi lyst til. Så fløj vi derned sammen, og pigerne fløj dagen efter. Og så boede vi fem drenge sammen, inden optagelserne startede.

LÆS OGSÅ: SE DEM HER: 21 ‘Robinson’-deltagere klar til kamp

Der er krokodiller på stranden

På det nye 'Paradise'-hotel er der i modsætning til tidligere direkte adgang til stranden. Dog måtte deltagerne ikke gå derned - og ikke kun fordi tv-optagelserne skulle foregå på hotellet.

- Vi fik at vide, at om aftenen kan der godt komme krokodiller på stranden. Det er jo Mexico. Så vi løb ikke rundt dernede bare for sjov, fortæller Sejr.

LÆS OGSÅ: UPS: Thomas Blachman taler over sig

Dét er noget, som Peter kan bekræfte.

- Det kan jeg fortælle dig, det er der dernede. Jeg har set dem. Efter vi var færdige med at være på hotellet og havde fem dage, før vi skulle hjem, så tog vi ned på en strand. Og der lå så krokodiller og solede sig. Så sagde en mand "Du skal ikke være bange for dem, de er fodrede". De lå bare og solede sig, og der lå mexicanere ved siden af. Ikke helt op af dem, men tæt på. Jeg skulle fandme ikke ligge på den strand, griner Peter.

LÆS OGSÅ: Sarah Tiedt afslører stor nyhed

Elektrolytter i vandet

Udover den begrænsede mængde alkohol på hotellet, så tager produktionen nogle ekstra tiltag for at sikre sig, at deltagerne ikke bliver dehydrede.

- Der var ofte elektrolyt-drik (sportsdrik) i køleskabet, vi kunne tage. Hver gang der var “fest”, fik vi kun to kander alkohol ad gangen. Ofte én med øl og én med en form for opblanding til drinks, som altid indeholdte elektrolyt, forklarer Titania til Realityportalen.

LÆS OGSÅ: CHOK: Det glemte Mascha til brylluppet

Selvom elektrolytter er godt for kroppens væskebalance, så faldt det ikke ligefrem i deltagernes smag.

- Personligt synes jeg, at elektrolyt smager gyseligt, så det var ikke noget, jeg havde lyst til at drikke. Mange havde faktisk ikke lyst til at drikke det, og når vi i forvejen fik serveret så sparsomme mængder alkohol, så synes jeg, at det var latterligt at tilføje. Det føles lidt som en måde at tvinge det i os. I mange tilfælde lod vi da også kanderne med netop elektrolyt i være, fortæller Titania og tilføjer:

- Det skal siges, at jeg 100% er klar over, at de bare gør det for at passe på os. Det værdsætter jeg selvfølgelig. Jeg synes bare, det var overkill på flere fronter for at være ærlig.

LÆS OGSÅ: Bolette svarer på graviditetsrygter

Små mængder alkohol og ingen shots

Alkoholpolitikken på 'Paradise' er markant anderledes, end vi har set tidligere på 'Paradise Hotel'. Men det vidste deltagerne først, lige inden de checkede ind.

- Ti minutter inden vi skulle ind, fik vi en minibriefing om alt det, der var anderledes. Der var jeg på vej ind i Paradise, og havde ikke så meget at skulle have sagt. Der var det for sent at sige, at det ville jeg ikke alligevel. Jeg fik at vide, at shots er bandlyst, og alkohol generelt er meget nedtonet, fortæller Titania.

LÆS OGSÅ: 'Paradise'-deltagere klar til 'Robinson'

Rygning i smug

Der er ingen cigaretter på skærmen i årets 'Paradise' - men det betyder ikke, at deltagerne ikke ryger. Det var dog ikke den hyggeligste fornøjelse at tage sig en smøg på hotellet.

- Nu må man ikke ryge på tv længere, så der var sådan et sted, man skulle gå hen. Man skulle gå væk, og man måtte ikke snakke med nogen. Alt, der blev konverseret om, skulle jo potentielt på tv, så hvis man stod og røg, var det no go. Så det var én ad gangen.

LÆS OGSÅ: Vanvittig bryllupskage: Flere ‘Bagedyst’-stjerner samlet til fest

Myrer på værelserne

Selvom hotellet er lækkert, så ligger det stadig i tropiske Mexico. Og det betyder, at deltagerne ikke slipper for at stå ansigt til ansigt med forskellige krybdyr. På 'Paradise Hotel' var især myrer et problem.

- Jeg kan huske, at jeg var fuld og lagde min sandwich ved sengen. Der var en bunke tissemyrer ved siden af min seng. Jeg glemmer det aldrig. Og så vågnede jeg op til, at tissemyrerne bar min sandwich. Jeg var sådan “Lea, hvorfor bevæger den sig?”. De bar den bare, en klump tissemyrer. Så blev jeg bange og skreg og råbte “produktionen, kom og hiv den ud”, griner Sinan.

LÆS OGSÅ: Cremekongen: Sælger huset for 40 millioner

God mad, ingen snacks

Maden på 'Paradise' lever i den grad op til hotellets luksuriøse udseende.

- Vores mad var så lækkert. Både morgenmad, frokost og aftensmad, fortæller Titania.

- Vi blev forkælet derudaf med avocado og tigerrejer og salater. Jeg savner det virkelig. Man blev også bare lidt tyk, griner Sinan.

LÆS OGSÅ: Ikke set på tv: Derfor valgte 'Landmand'-Trine Steffen fra

Men der var kun tre måltider om dagen, og der var ingen snacks indimellem. Det resulterede i, at en deltager tabte fire kilo.

- Det måtte vi ikke få. De ville ikke have, at man smaskede i mikrofonen, forklarer Sinan, der dog fortæller, at de fik snacks efter parceremonierne.

- Der var lidt frugt i løbet af dagen, men det stod i varmen og blev klamt og blev ikke rigtig skiftet ud, fortæller Titania og tilføjer, at de i modsætning til Sinan ikke fik noget som helst efter deres partnerceremonier.

LÆS OGSÅ: Ærlige Sinan: Jeg er taknemmelig uden min far

Fælles for Sinan og Titania er, at de begge fik sandwich til natmad. Det var dog ikke en lige så stor succes som de resterende måltider, og selvom deres deltagelser i programmerne ligger flere år efter hinanden, så er det præcis de samme sandwich, de fik serveret.

- Det var ikke særlig godt. Det var de samme hver dag. Skinke, ost, og så kom de sådan nogle mærkelige bønnespirer i. Det var virkelig underligt. Og vi ville så gerne have groft brød, men de eneste sandwich, de ville lave på groft brød, var de vegetariske. Vi blev ved med at sige, at de gerne måtte lave alt på groft brød, for det hvide brød smeltede på tungen og satte sig fast i ganen. Men det var så også det eneste mad, der var klam derinde, fortæller Titania.